چگونه لکه‌های قهوه‌ای پوست را محو کنیم ؟

چگونه لکه‌های قهوه‌ای پوست را محو کنیم ؟
لکه های پوستی که از چهل سالگی در اثر افزایش سن ممکن است بر روی پوست پدید آید . این لکه ها نشان دهنده عدم سلامت کبد سالمند است .

افراد با وضعیت بد کبدی و عملکرد کند کبد مستعد این لکه ها می باشند . این لکه ها را با رعایت برخی نکات به راحتی می توان کم رنگ کرد .

کبد از سخت کوش ترین اندام بدن است ! که نقش اساسی در سم زدایی و پاکسازی جریان خون و بدن دارد . در صورتی که عملکرد کبد ضعیف باشد , سموم در بدن انباشته می شود . این سموم تجمع یافته در بدن باعث تخریب و اسیب می شوند که به عنوان تخریب اکسیداتیو شناخته می شود . پوست اندامی آسیب پذیر و حساس است و به راحتی تحت تاثیر تخریب اکسیداتیو آسیب میبیند.


تغذیه سالمندان - چگونه لکه‌های قهوه‌ای پوست را محو کنیم ؟
 
اولین قدم مطمئن شوید که سیستم گوارشتان به خوبی کار می کند . سوء جذب , سوء هاضمه , اسهال و یا یبوست و سایر اختلالات گوارشی نشان دهنده آن می باشند که به خوبی ریزمغذی های ضروری را از غذا جذب نمی کنید . کمبود ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بدن را مستعد آسیب و تخریب اکسیداتیو می کند . افزودن کمی سرکه سیب یا آبلیمو به یک لیوان آب گرم و نوشیدن آن به هضم و جذب بهتر کمک می کند . در صورتی که پس از صرف غذا دچار نفخ می شوید حتما با پزشک خود ملاقات داشته باشید. همچنین گاهش افزایش جمعیت میکروب های مضر در روده باعث سوءجذب ریزمغذی های می گردد. همچنین ممکن است سموم و موادی تولید کنند که باعث ایجاد خستگی و بی حوصلگی در فرد شود .

1) پوست خود را با کلاژن طبیعی تقویت کنید . کلاژن اصلی ترین قسمت پوست است و خاصیت کشسانی به پوست می دهد . با مصرف کافی پروتئین های گیاهی و حیوانی به ساخت کلاژن کمک کنید.

2) از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید . در صورتی که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار بگیرید , همین امر باعث افزایش ایجاد لکه ها و چروک پوستی می شود . بهتر است همیشه لایه ای از کرم ضد آفتاب بر پوست خود داشته باشید .

3) خواب و استراحت کافی داشته باشید . حتما ورزش منظم انجام دهید . ممکن است شما رژیم غذایی بسیار خوب و سالمی داشته باشید ولی خواب ناکافی و یا فعالیت بدنی کم باعث کاهش تاثیرات مثبت این برنامه غذایی بر سلامت شما می گردد .

4) آب سبزیجات تازه به جوان ماندن پوست کمک می کند . به این دلیل که آب سبزیجات تازه حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها , ویتامین ها و املاح معدنی می باشند .

 

منبع : اصول تغذیه کراوس

 

گردآورنده: دکتر مهدی یداللهی موحد                                                                                                                                          

پزشک و متخصص تغذیه

عضو علمی پورتال پایش

WWW.PRODIET.IR

 

مطالب مرتبط:

 

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۶۴۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید